Prodaja z email marketingom

Obstaja kup načinov kako prodati več v spletni trgovini. Eden od zelo zanesljivih in preverjenih je email marketing. Izpeljati učinkovit email marketing, ki bo dejansko prinesel več prodaj, pa je zelo težko. Veliko stvari gre lahko narobe in veliko jih obupa že ob prvem neuspehu. Zavreči email marketing pa je prva napaka.

Če poznate vsaj osnove in pravila, email marketing sploh ni tako kompliciran in hitro boste lahko ugotovili, da je možno iz njega potegniti vsaj nekaj cekinčkov. Tokrat bomo predstavili nekaj načinov za doseganje dobrih rezultatov v email marketingu pri spletni prodaji. Na koncu boste imeli že dovolj znanja za zagon svoje prve email kampanje in tako dosegli tudi že prve rezultate v obliki prodaj.

Kako pridobiti email naslove ali kako graditi email listo

Email marketing deluje le, če imate na svoji listi vpisanih dovolj ljudi. To je tudi najbolj pogosto vprašanje: "Kako lahko pridobim čimveč email naslovov?" Na spletni trgovini je več načinov, kako priti do email naslovov in s tem kupcev.

Če že prodajate, že imate listo kupcev. Če je spletna trgovina nova in še ni prodaj, je potrebno uporabiti nekaj trikov za pridobivanje mailov za vašo listo.

Prvi način je postavitev pojavnega okna "pop-up", ki se pojavi ob obisku in ponudi časovno omejen kupon s popustom v zameno za vpisan email. Vendar ni nujno potrebno takoj zahtevati email naslova. Ponudite lahko le kupon. Če obiskovalec opravi nakup, pridobite tudi email. Tako ne boste preveč vsiljivi, na tak način zbrani email naslovi pa bodo precej bolj relevantni in kasnejši nakup veliko bolj verjeten. Lahko testirate oba načina in najdete ustrezno kombinacijo.

Popup s popustom - email marketing

Drugi način je darilo. To ne pomeni fizično darilo, ampak brezplačno vsebino, povezano s produktom, ki ga prodajate. Na primer vaša spletna trgovina prodaja fitnes opremo in vaše kupce vsekakor zanima program za vadbo. Ponudite jim strokovno spisan PDF program v zameno za email naslov. Obrazec za vpis lahko postavite kot oglasno pasico v spletni trgovini ali kot pop-up element.

Tretji način je v tesnem sodelovanju z vsebinami. Pišete morda med kupci priznan in strokoven blog? V zameno za predčasno branje člankov ali dodatno vsebino, ki je ni na blogu, vam bodo obiskovalci radi zaupali svoje email naslove.

Četrti način je nagradna igra. Pri nagradnih igrah ponavadi zberete največ email naslovov, vendar so ti v večjem številu neustrezni. Večina namreč ni navdušena nad vašim produktom ampak nad nagrado, ki jo lahko pričakujejo. V takih primerih je nujno kasnejše filtriranje emailov, kar je opisano v nadaljevanju pod segmentacijo.

Nekateri so celo tako pogumni, da za dostop do spletne trgovine zahtevajo email. Za začetnike ne priporočam.

Učinkovit, a malce dražji način pridobivanja email naslovov je oglaševanje. Oglašujemo lahko produkt in merimo na takojšnjo prodajo ali prek oglasov novačimo potencialne kupce. Zakaj plačevati oglase za email naslove, če lahko prodajate takoj že z oglasom? Produkte višjega cenovnega razreda je težje prodati in nakupni proces je precej daljši. Če imate email potencialnega kupca, lahko s serijo ustreznih sporočil ustvarite zaupanje in seveda na koncu tudi prodajo.

Email kampanje, ki bodo prinesle prodajo

Zbrali ste nekaj sto ali tisoč email naslovov in si zgradili email listo. Čas je za unovčenje.

Zagnati bo potrebno prvo promocijsko kampanjo. Kako lahko to naredite? Že s prvim sporočilom dobrodošlice. Ko se obiskovalec vpiše na vašo listo, mu pošljete sporočilo dobrodošlice in jim ponudite kakšno posebno ugodnost. Sporočila dobrodošlice imajo 40% večji doseg, kot promocijska sporočila.

Zelo primeren čas za izvedbo kampanje so prazniki in sezonski dogodki. Nekateri artikli se bodo bolj prodajali okoli novoletnih praznikov, spet drugi pred poletjem in dopusti. Kako oblikovati taka sporočila lahko enostavno preverite z malce vohunjenja. Ustvarite si gmail račun za ta namen in se vpišite na email liste uspešnih konkurenčnih trgovin, tudi tujih.

Naslednji, zelo dober način za prodajo, so opuščene košarice (Cart abandonment). Kupci artikel dodajo v košarico, vpišejo svoje podatke, a iz nekega razloga ne dokončajo nakupa. Za to je lahko več razlogov, vsekakor pa jih vaš produkt zanima. Še isti ali naslednji dan jim pošljete ugodno ponudbo za iskani artikel. Statistike kažejo na preko 50% vseh košaric kot opuščenih, a tretjino teh lahko spremenite v dejanski nakup z enostavno email ponudbo. Pogost primer opustitve je na primer opustitev nakupa, ko pride do obračuna stroškov dostave. Takemu kupcu lahko enostavno pošljete ugodnost - brezplačno poštnino. Opuščene košarice je možno v spletni trgovini zelo natančno analizirati in tako poiskati ustrezno rešitev. Če nimate sami te možnosti, vam lahko pomagamo.

Promocijska sporočila lahko pošljete tudi ob prispetju nove pošiljke in tako obvestite kupce o npr. novi kolekciji majic. 

Segmentacija vaše email liste

V email marketingu je najboljša lista, lista kupcev.

Če vam uspe zgraditi listo kupcev na podlagi njihovih navad in zanimanja, bo vaša prodaja poskočila v nebo.

Več kot polovica prejemnikov pošte vsakodnevno dobiva nerelevantno pošto. In tretjina jih to pošto označi kot nezaželeno spam pošto. Tega pa si nikakor ne želite.

Kako torej pošiljati pošto, ki vaše kupce dejansko zanima?

Vse vpisane na svojem email seznamu morate "popredalčkati". Predalčke (segmente) lahko zastavite različno, glede na branžo, tip produktov in kupcev.

Prvo segmentiranje se lahko izvede že pri samem vpisu na seznam. Obiskovalca ali kupca enostavno vprašajte katera področja ga zanimajo.

Drugo najlaže je pri že obstoječih kupcih, saj že veste kaj jih zanima.

Naprej lahko razvijate svoj seznam z različnimi pogojnimi sporočili in merite odziv prejemnikov. Možnosti je veliko. 

Email marketing je za spletno prodajo danes nujen in na prvem mestu seznama za povečanje prodaje. Če ni, dobesedno mečete denar skozi okno.