Prisotnost na spletu

Danes je za skoraj vsako podjetje obvezna spletna prisotnost. Ne glede na področje, kupci brskajo po spletu vsak dan, iščejo informacije in rešitve za svoje težave in potrebe. Biti spletno odsoten je danes lahko pogubno. Predstaviti vaše podjetje na spletu pa ni tako enostavno, kot bi si mislili. Biti dobro vidni, še težje.

Tukaj so glavni koraki za ustrezno spletno prisotnost podjetja na lokalni ravni. 

1. Potrebujete spletno stran

Vsekakor eden od pomembnejših, lastna spletna stran. Na lastni domeni, z unikatno in kvalitetno vsebino. Dosegljive naj bodo vse informacije, ki bi utegnile zanimati vaše kupce. Kako naj bo spletna stran izvedena, v nekaj naslednjih vrsticah.

2. Jasno povejte kdo ste in kaj počnete

Morda zelo očitno, a še vedno je veliko spletnih strani, kjer obiskovalec težko razbere kdo je ponudnik in kaj počne. V petih sekundah po obisku spletne strani mora obiskovalec vedeti kdo ste in kaj počnete. Naslednjih pet imate, da ga prepričate k akciji.

3. Optimizirana vsebina za iskalnike - SEO

Vaša spletna stran mora imeti izvedeno dobro SEO optimizacijo za spletne iskalnike. Le tako vas bodo lahko obiskovalci našli. Ljudje večinoma iščejo informacije, storitve ali produkte tako, da vpišejo v iskalnik določeno frazo, iskalnik vrne rezultate in obiskovalec se odloči za enega ali več rezultatov iz seznama. Če vas ni na tem seznamu, vas ne bodo nikoli našli.

4. Obvezni pozivi k akciji - CTA

Ko obiskovalec prispe na vašo spletno stran, hočete da izvede neko akcijo. Naj bo to nakup, povpraševanje, vpis podatkov v obrazec ali kaka druga interakcija, vedno naj bo cilj jasen. Vodite vaše obiskovalce po najbližji poti do cilja in jim jasno povejte kaj naj naredijo. Naj bo tisti gumb "Pošljite povpraševanje" opazen, da ga nihče ne bo spregledal.

5. Informativna in kvalitetna vsebina

Vsebina je vse, kar vidite na spletni strani. Tekst, slike, video, vse to je vsebina. Naj bo informativna, uporabna in uporabniku prijazna. "Mi smo najboljši", ni uporabna in informativna vsebina. Če je le možno, na strani vključite svoje reference.

6. Spletna stran prilagojena mobilnim napravam - Responsive

Že več kot polovica obiska vseh spletnih strani se izvaja na mobilnih napravah. Vzemite svoj pametni telefon in preverite vašo spletno stran. Kako se prikazuje? Poskrbite, da se bo spletna stran ustrezno prikazovala na vseh napravah. Ne samo, da bodo zadovoljni vaši obiskovalci, tudi v iskalnikih boste imeli boljši uspeh, saj se responsive prikaz že gleda, kot faktor pri uvrstitvi.

Niste prepričani, če je vaša spletna stran prijazna mobilnim napravam? Tole Google orodje vam lahko pove.

7. Spremljajte in analizirajte obisk - Analytics

Brez spremljanja obiskov vaše spletne strani, ne boste vedeli ali spletna stran opravlja svoje delo ali ne. Orodij za analizo obiska je kar nekaj, eden najbolj pogosto uporabljenih pa je Google Analytics - GA. GA je brezplačno, a močno orodje za analizo s katerim boste v podrobnosti razumeli kaj obiskovalci počnejo (in kaj ne) na vaši spletni strani. Kako so prišli na spletno stran, koliko časa so se na njej zadržali, katere strani so obiskali, kdaj in v kakšnem številu in še veliko ostale statistike je na voljo. 

Uporabite lahko tudi kakšnega od snemalnikov dogodkov. Ta vam prikaže natančno dogajanje in obnašanje obiskovalca na spletni strani.

8. Bodite prisotni na socialnih medijih

Začnite s Facebook-om in odvisno od vašega posla, nadaljujte s Twitter, LinkedIn, Pinterest ... Socialni mediji lahko veliko pripomorejo vaši spletni prisotnosti in tako tudi rezultatom. Vendar pozor! Če se socialnih medijev ne lotite pravilno, je bolje, da jih ne uporabljate.

9. Oglašujte

Optimizacija vas ne bo vedno spravila na vrh iskalnih zadetkov, spremembe v SEO lahko trajajo precej dolgo in včasih enostavno potrebujete hitre rezultate. PPC (pay-per-click) oglaševanje je hiter način za doseganje vaših kupcev. Prednost spletnega oglaševanja je merljivost. Natanko lahko izmerite uspešnost oglaševanja, kar za klasično oglaševanje (TV, radio, letaki...) ni mogoče.

Lahko začnete z Google AdWords ali Facebook oglaševanjem.

10. Lokalna prisotnost - Local SEO

Obvezen je vpis v Google My Business in Bing Places for Business poslovne imenike. S prvim boste tudi lepo označeni na Google zemljevidih. Vpišite se tudi v vse kvalitetne lokalne imenike. Naj pa vas ne zavedejo razni vpisi v poslovne imenike za 200€, ta strošek se vam nikoli ne bo povrnil.

11. Naj se govori

Vključite mnenja strank, komentarje za izdelke in raziskave. Če se govori o vaših storitvah ali produktih, se ustvarja zaupanje v vašo blagovno znamko. Mnenja naj bodo pristna in nikakor ne izmišljena. Če imate čas, sodelujte na strokovnih forumih in skupinah na socialnih medijih.

12. Pišite blog

Omenili smo že kvalitetno vsebino, a redno posodobljen blog je lahko še večji magnet tako za obiskovalce, kot za iskalnike. Z blogom lahko gradite zaupanje pri strankah, izpostavite svojo strokovnost in know-how. V blogu se boste lahko razpisali o podrobnostih, za katere ni bilo prostora na prodajnem delu spletne strani.

13. Izvajajte email marketing

Po vsej verjetnosti že zbirate email naslove svojih strank na takšen ali drugačen način. Če še ne, začnite. Vsi, s katerimi poslujete, so lahko na vaši listi. Naj bodo to kupci v spletni trgovini ali stranke, ki so kdaj poslale povpraševanje po vaših storitvah. Velika verjetnost je, da jih bo vaša ponudba kdaj zopet zamikala. Le opomniti jih morate na pravi način. To lahko zelo učinkovito opravite z email marketingom.

14. Spremljajte kaj se govori o vas

Danes lahko vsak na spletu hitro objavi skoraj karkoli o komurkoli. Tudi o vašem podjetju. Ta objava pa je lahko tudi škodoželjna ali kako drugače negativna. Vse kar je na spletu objavljenega o vas, lahko zelo enostavno najdete. Orodij za to je veliko, eno od brezplačnih je Google alert. Za hiter pregled, lahko enostavno vpišete ime vašega podjetja v iskalnik in pregledate rezultate.

15. Ne govorite slabo o konkurenci

Nikoli, ampak res nikoli na spletu ne zapišite nič negativnega o vaši konkurenci. S tem je mišljeno točno poimenovanje konkurenčnega podjetja. S tem si boste naredili več škode, kot koristi. Naj vaša dejanja, produkti in storitve govorijo o vaši kvaliteti in kompetenci. Reference so pomembne.