SEO orodja

SEO (optimizacija za spletne iskalnike) je ena od bistvenih sestavin digitalnega oziroma online marketinga. Brez dobrega SEO, na dolgi rok ni uspeha. Razen, če vam organski promet ne pomeni nič in raje plačujete oglase. In če pri optimizaciji ne računate svojega dela oziroma časa, je lahko dejansko brezplačna. Vsi pa imamo radi brezplačne stvari, kajne?

Da pa zmanjšamo količino svojega porabljenega časa, uporabljamo razna orodja za optimizacijo. Veliko dobrih orodij je plačljivih in predragih za osebno rabo. Je pa kar nekaj odličnih orodij brezplačnih. In to od nekoga, ki dobro optimizacijo od nas sploh zahteva. Ja, to je sam Google.

Nekaj teh orodij že večina pozna (ali je vsaj slišala za njih), za nekatera pa sploh ne bi pomislili, da jih lahko uporabite za optimizacijo spletne strani.

13 Google orodij za optimizacijo spletnih strani

1. Google AdWords: Keyword Planner

Enostavno poiščite najbolj ustrezne ključne besede za vašo spletno stran. Pomaga vam odkriti tudi daljše ključne fraze, po katerih ljudje iščejo v iskalnikih. 

Čeprav je orodje videti zelo preprosto, omogoča odkrivanje ključnih besed, ki res lahko pomagajo k boljši uvrstitvi vaše spletne strani.

2. Google Analytics

Katere cilje ste si zadali pri vaši marketing strategiji? Velika verjetnost je, da temeljijo na obiskanosti in povezani statistiki.

Pregledujete lahko statistiko in uspešnost skozi določeno časovno obdobje. Dobite lahko informacijo s kje je prišel obiskovalec, ali je vaša vsebina dovolj privlačna za obiskovalce, koliko časa se zadržujejo pri določeni vsebini in kje zapuščajo spletno stran.

3. Google Search Console

S tem orodjem lahko hitro preverite "zdravje" vaše spletne strani. Pokaže vam pomembne napake, uspešnost ključnih besed, napake za mobilni prikaz, preverite lahko robots.txt datoteko in zemljevid strani. Skoraj obvezno orodje.

4. Google Trends

Težko najdete temo za vaš blog? S tem orodjem lahko hitro vidite teme, ki so trenutno priljubljene. Večja priljubljenost, več obiska. Zelo enostavno orodje.

5. Google Sheets

Seveda moramo prej ko slej vse te statistične podatke tudi obdelati ali deliti z drugimi. Večina za to uporablja Excel in podobne. Google Sheets pa je brezplačna alternativa, ki omogoča tudi enostavno deljenje in sodelovanje v skupinah.

6. Google+

Čeprav Google+ ni pridobil toliko pozornosti kot Facebook ali Linkedin, je zelo pomemben faktor v SEO optimizaciji. Tudi če ga redno ne uporabljate, vpišite vsaj profil podjetja. 

7. Google My Business

Spletna optimizacija za lokalni prikaz je pomembna za vsako podjetje. Brezplačen vpis v Googlov poslovni imenik. Če imate podjetje, enostavno morate biti vpisani. Podatki se prikazujejo tudi v iskalnih rezultatih. 50% vseh iskanj na mobilnih napravah z rezultati poslovnega imenika, se konča z obiskom fizične trgovine ali poslovnega prostora.

8. Google Mobile-Friendly Test

Ste vedeli, da se danes že skoraj 60% vseh iskanj dogaja na mobilnih napravah? In to ve tudi Google.

Spletne strani, ki se ustrezno prikazujejo na mobilnih napravah (responsive design), so zdaj bolje uvrščene v iskalniku. Mobile-Friendly je torej zdaj pomemben SEO faktor. Če vaša spletna stran še ni optimizirana za mobilne naprave, je zdaj zadnji čas za ukrepanje.

9. Google PageSpeed Insights

Je hitrost spletne strani res tako pomembna? Odvisno kaj želite doseči. Če je cilj visoka uvrstitev v iskalnikih, je hitrost nalaganja zelo pomembna. Seveda tudi obiskovalci raje obiščejo in ostanejo na hitri spletni strani. 

Orodje vam prikaže težave in napake zaradi katerih je vaša spletna stran počasna. Predlaga vam tudi priporočene popravke.

10. Google Correlate

Če imate globalno naravnano spletno stran, zelo priporočljivo orodje. Prikaže vam sorodna iskanja, sorodne ključne besede in iskalne vzorce. Žal neuporabno za slovenski trg.

11. Google Chrome

Morda se vam zdi nenavadno, zakaj brskalnik?

Brskalniki, kot je Chrome ali Firefox imajo na voljo številna orodja za SEO optimizacijo. Nekatera plačljiva, nekatera brezplačna. Hitro analizo konkurenčne spletne strani lahko opravite kar v brskalniku.

12. Google Alerts

Še eno, na prvi pogled nenavadno orodje, je Google Alerts. Vendar, pomislite... Nastavite lahko do pet opozoril za vsako omembo vaše konkurence ali vašega podjetja na spletu. 

13. YouTube

Youtube je enostavno prevelik, da bi ga lahko spregledali. Video posnetki z Youtube pa pogosto rangirajo visoko v iskalnikih. Z objavo dobrega posnetka pridobite dodaten oglaševalski in vsebinski kanal, hkrati pa imate večjo možnost za dobro uvrstitev v iskalniku.

Za uporabo in namestitev nekaterih orodij je potrebno nekaj znanja in izkušenj. Za vsa so na spletu dostopna obširna navodila in primeri uporabe.
Nimate časa in potrpljenja za optimizacijo spletne strani? Pokličite nas.