Zaključek nakupa v spletni trgovini

Zaključek nakupa v spletni trgovini

Ste že kdaj preverili koliko opuščenih košaric imate v vaši trgovini? Ste se spraševali zakaj kupci niso zaključili nakupa? Ste že sami kdaj obupali z nakupom tik pred zaključkom?

Ponavadi že majhni popravki lahko prinesejo več prodaj.

Cilj je torej, prepričati čim večje število kupcev, da svoj nakup dejansko tudi zaključijo. Tehnik je veliko, a vse se na koncu držijo osnovnih pravil. Uspešnost lahko enačimo z motivacijo in enostavnostjo.

Kako oblikovati učinkovito, prodajno naravnano blagajno v spletni trgovini?

Vse se začne z odločitvijo kupca o nakupu. Ko kupec klikne na gumb "v košarico", več ne brska po spletni strani, ampak kupuje. V fizični trgovini bi to lahko ponazorili s trenutkom, ko postavite prvi artikel v nakupovalni voziček.

Kako naj bi bila oblikovana košarica v spletni trgovini?

Predvsem mora biti vidna. V košarici morajo biti vidni osnovni podatki o artiklu in ceni. Košarica mora omogočati brisanje artikla.

Kaj naj bi se zgodilo, ko obiskovalec klikne na gumb "v košarico"?

Povsem jasen prikaz in povzetek dogodka. Ob kliku naj se pojavi obvestilo in povzetek, kaj smo dodali v košarico ter možnost izbire o nadaljevanju nakupa ali zaključku. Presenetljivo, koliko trgovin ima težave že na tej stopnji.

Košarica

Ko je artikel v košarici, kaj potem?
Imamo dve možnosti:

1. Prikažemo obvestilo o košarici. Ponavadi je to manjše pojavno okno. Obiskovalca zadržimo na trenutni strani.

Plus: Obiskovalec je dobil natanko to, kar je zahteval. Tu je tudi priložnost, ko lahko obiskovalcu ponudimo dodatne artikle (upsell).

Minus: Obiskovalcu smo dali izbiro, kar ni vedno najboljša rešitev.

2. Obiskovalca peljemo naravnost na blagajno.

Plus: Obiskovalcu smo skrajšali pot do zaključka in ga tako pripeljali en korak bliže k nakupu.

Minus: Obiskovalcu težje ponudimo dodatne artikle.

Pravilna odločitev je v veliki meri odvisna od vaše branže in zastavljenih ciljev. Vsekakor je najbolje izvesti AB test.

Zelo pomembni so podatki, ki jih prikazujete v košarici. Ste bili morda kdaj presenečeni nad stroški dostave tik pred zaključkom nakupa? Kupec mora imeti informacije o skupni vrednosti in vseh stroških še preden začne vpisovati svoje podatke. Nepopolne informacije o stroških, so en najbolj pogostih vzrokov za opuščene košarice. Košarica mora imeti jasno izpostavljeno povezavo na blagajno.

Blagajna in zaključek nakupa.

V praksi se uporablja blagajna na eni strani (vsi podatki in vnosna polja na eni strani) ali blagajna po korakih (vsak sklop ločen po korakih in podstraneh). Oba načina imata svoje prednosti in slabosti.

Blagajna na eni strani (onepage).

Manj klikov za kupca. Na prvi pogled se nam zdi enostavnejše.

Včasih učinkuje na kupce malce zastrašujoče ob večji količini podatkov na eni strani. V poplavi vnosnih polj, se kupec lahko hitro izgubi. Če ni pravilno izvedeno, počasno. Težje spremljanje analize nakupa.

Blagajna na eni strani

Blagajna v korakih (multi-step).

Kupca lahko vodimo po korakih in od njega lahko pridobimo podatke (email) še preden zaključi nakup. Enostavno lahko analiziramo nakupno pot in spremljamo na kateri točki se kupci premislijo in opustijo nakup. Če se kupec zmoti ali želi spremeniti vnešene podatke, je to težje za kupca.

Blagajna v korakih

Registracija kupca, da ali ne?

En od kupcev je izjavil: "Tu nisem prišel, da bi se zavezal v razmerje, ampak nakupoval".

Nikoli ne uporabljajte obvezne registracije. Kupcu dajte izbiro, še bolje, registracijo ponudite šele, ko je nakup zaključen.

Ste že naleteli na spletno trgovino, kjer vas je po kliku na "zaključi nakup" ali "na blagajno" pričakalo le polje za vnos email naslova? Marketing strokovnjaki vas bodo hoteli prepričati, da je to pravi način. Testi kažejo drugače.

Pogosto nakupujete na spletu? Koliko gesel za prijavo v spletno trgovino se spomnite na pamet?

Uporaba kuponov ugodnosti na blagajni?

Če izpostavite polje za vpis kupona, se bodo kupci počutili opeharjene. "Zakaj pa jaz nimam kupona, kje se ga dobi...?", so zelo pogosta razmišljanja kupcev in veliko teh se odpravi na lov za kuponi, s tem pa zapusti vašo spletno trgovino. Še en od pogostih vzrokov za opuščene košarice.

Zaporedje potrebnih informacij pri nakupu naj bo od lažjih do težjih. Začnite s polji osebnih podatkov, nadaljujte z izbiro načina dostave in zaključite s plačilnimi metodami.

Če uporabljate blagajno v korakih, jasno poimenujte vsak korak. Namesto poziva "Shrani in nadaljuj" (Nadaljuj kam?) uporabite "Nadaljuj na povzetek".

Od kupca nikoli ne zahtevajte nepotrebnih informacij. Prodajate le na slovenskem tržišču? Izklopite polje "država". Izogibajte se raznim anketam, vprašalnikom, naročilom na novice in podobnim še pred zaključkom nakupa.

Če povzamemo, kupcu omogočite enostavno, hitro in jasno blagajno. Vedno opravite vsaj nekaj testov in kupce povprašajte o izkušnji.