Brezplačna ali poceni spletna stran?

Brezplačna ali poceni spletna stran?

Na voljo imate postavitev spletne strani na poddomeni enega izmed številnih portalov, ki omogočajo brezplačno spletno predstavitev. Med najbolj znane spadajo Weebly, Wix, Webs, Jimdo, Yola in Webnode. Poleg njih so zelo priljubljene tudi blogovske platforme, kot so Blogspot, WordPress.com in Blog.com. Vsem naštetim je skupno to, da spletno stran brezplačno lahko postavite na poddomeni (primer: mojepodjetje.weebly.com). Največkrat ste omejeni še z izbiro že izdelanih oblikovnih predlog in funkcijami. Z nekaj časa in truda lahko pridete do na pogled zelo dobrih rezultatov.

Danes že skoraj vsak pozna kakega soseda, prijatelja ali znanca, ki "se spozna" na spletne strani.

Tu so še ponudniki, ki vam za nekaj deset evrov ponujajo inštalacijo Wordpress-a in navržejo še nekaj ur izobraževanja. Verjetno boste slišali še, da so spletne strani, izdelane v Wordpressu lepe, hitre in funkcionalne.

Nekaj dejstev

Danes skoraj vsi izdelovalci spletnih strani uporabljajo za izvedbo tak ali drugačen CMS sistem (Wordpress, Joomla, Drupal, Typo..., ali lastni).
Za prikaz spletne strani pri vseh skrbi predloga (template). Ta je lahko unikatna, narejena samo za vas, ali pa kupljena že narejena.
Vsak CMS sistem je v osnovi narejen za drugačen tip spletnih strani.
Ni dobrih ali slabih CMS sistemov (razen redkih slabih izjem). So le razvijalci, ki raje uporabljajo enega ali drugega in razvijalci, ki jim je osovraženi sistem pretežak.
Z vsakim CMS sistemom je možno narediti karkoli, oblikovano kakorkoli. Razlika je le v količini vloženega dela.
Vsak lahko z določeno mero znanja naredi spletno stran.
Kakovost in učinkovitost spletnega mesta se torej ne more meriti z uporabljenim sistemom, izbiro predloge ali izvajalca. Torej bi lahko tudi poceni izvedba prinesla dobre rezultate? Seveda, vendar...

Zakaj lahko brezplačna spletna stran postane draga in zakaj se vam lahko podobne poceni rešitve izkažejo za slabo naložbo?

1. Brezplačne rešitve
Bistvena težava pri brezplačnih rešitvah je njihova neprilagodljivost vašim dejanskim potrebam. Ponavadi določene rešitve enostavno niso možne. V primeru selitve morate plačati ali le ta sploh ni možna. Nekatere ne omogočajo postavitev spletnega mesta na lastni domeni, kar lahko zniža zaupanje v vaš ugled.

2. Izvajalci z nizkimi cenami, študenti in sosedovi "strokovnjaki"
Večina nizko proračunskih izvajalcev vam dodatno računa razne letne naročnine, seštevek je lahko večji, kot pri ostalih. Zaradi nizkih cen, morajo delati na volumnu in ne kvaliteti. Veliko jih kmalu propade ali dvignejo cene. Urna postavka podjetja za preživetje enega zaposlenega, bi morala biti vsaj 20€. Za spletno stran, narejeno za 200€, je bilo tako porabljeno le 10 ur. V tem primeru ne moremo pričakovati kvalitetne storitve.

Študenti in ostali priložnostni izvajalci vam bodo lahko povzročili precej slabe volje. Spletne strani bodo sicer lahko čisto solidno izdelane, a že naslednje leto ne boste mogli priklicati nikogar za najmanjši popravek. Ne boste vedeli kje je zakupil gostovanje, kakšni so dostopni podatki za administracijo in tako morda celo izgubili domeno. Večina tako izvedenih spletnih strani, pa ne bo ustrezala niti najnižjim spletnim standardom.

Izkušnje kažejo, da ima skoraj vsaka tretja stranka težave z obstoječim izvajalcem. Večina takih spletnih strani je bila izvedena z majhnimi sredstvi in "ugodnimi" ponudbami.

Si res v svojem poslu lahko privoščite poceni spletno stran?